STATUT
Charytatywnego
Stowarzyszenia Niesienia Pomocy Chorym Uzależnionym od Alkoholu „NADZIEJA”
§ 1.
Charytatywne Stowarzyszenie
Niesienia Pomocy Chorym Uzależnionym od Alkoholu „Nadzieja”- zwane w
dalszych postanowieniach Statutu Stowarzyszeniem, jest zarejestrowane i
posiada osobowość prawną.
§ 2.
Stowarzyszenie jest powołane
do niesienia wszechstronnej pomocy chorym uzależnionym od alkoholu, osobom
współuzależnionym, członkom rodzin dysfunkcyjnych z problemem uzależnienia
od alkoholu oraz osobom bezdomnym i niepełnosprawnym.
§ 3
1. Siedzibą
Stowarzyszenia jest miasto Lublin, pocztowy numer adresowy - 20-442, ulica
Abramowicka 2F.
2. Terenem
działania Stowarzyszenia jest obszar Rzeczypospolitej Polskiej.
3.
Stowarzyszenie może także prowadzić swoją działalność poza granicami
Rzeczypospolitej Polskiej.
§ 4.
1.
Stowarzyszenie może posiadać terenowe jednostki organizacyjne zwane
oddziałami.
2. Oddziały
Stowarzyszenia mogą posiadać odrębną osobowość prawną.
§ 5.
1.
Działalność Stowarzyszenia opiera się na pracy społecznej ogółu członków.
2. Dla
wykonania konkretnych zadań, w Stowarzyszeniu mogą być zatrudniani
pracownicy na podstawie umowy o pracę lub umów cywilno-prawnych o
świadczenie usług.
3. Osobom
wchodzącym w skład poszczególnych organów Stowarzyszenia, przysługuje prawo
do zwrotu uzasadnionych wydatków, poniesionych w związku z wykonaniem zadań
Statutowych.
§ 6.
Cele i formy działania
Stowarzyszenia.
Celem Stowarzyszenia jest:
1.
Niesienie wszelkiej pomocy chorym uzależnionym od alkoholu, osobom
współuzależnionym, bezdomnym, niepełnosprawnym poprzez:
a)
poradnictwo, pomoc oraz opiekę medyczną, terapeutyczną, socjalną, prawną i
materialną,
b) pomoc
prawną, socjalną i materialną w odzyskiwaniu niezależności materialnej i
powrotu do swojego środowiska.
2.
Zapewnienie bezdomnym trzeźwiejącym alkoholikom możliwości regulowania
swoich spraw socjalno-bytowych z jednoczesną kontynuacją terapii odwykowej
poprzez możliwość zamieszkania w hostelu Stowarzyszenia przy zachowaniu
zasady częściowego ponoszenia kosztów utrzymania hostelu.
Zasady
ponoszenia kosztów reguluje Regulamin hostelu uchwalany przez Zarząd
Stowarzyszenia.
3. Promocja
trzeźwego stylu życia poprzez:
a)
współpracę z organizacjami i instytucjami zajmującymi się problematyką
uzależnień w celu podejmowania wspólnych działań profilaktycznych,
b)
organizowanie i prowadzenie spotkań, odczytów, szkoleń, warsztatów i obozów
terapeutycznych oraz innych form propagowania trzeźwego stylu życia i
przeciwdziałania uzależnieniom,
c)
wydawanie biuletynu Stowarzyszenia oraz innych materiałów o tematyce
przeciwdziałania uzależnieniom w oparciu o własne doświadczenia i przy
współpracy innych instytucji i organizacji,
d)
organizowanie imprez sportowych i kulturalno-rekreacyjnych propagujących
trzeźwy, zdrowy wypoczynek,
e)
współpraca ze środkami masowego przekazu w celu rozpropagowania w jak
najszerszym kręgu społeczeństwa idei trzeźwego stylu życia.
4.
Integracja ludzi dobrej woli w przeciwdziałaniu uzależnieniom oraz
nietolerancji społecznej ze szczególnym zwróceniem uwagi na uzależnienie
wśród młodzieży poprzez:
a)
zbieranie środków finansowych dla realizacji celów Stowarzyszenia w formie
kwest, zbiórek publicznych, organizowanie imprez artystycznych i akcji
charytatywnych przy czynnym udziale wolontariuszy.
5.
Prowadzenie działalności gospodarczej.
6.
Prowadzenie zakładów typu: hostel dla trzeźwiejących alkoholików,
schroniska, domy pomocy dla osób znajdujących się w sytuacji kryzysowej.
7.
Stowarzyszenie dla osiągania celów statutowych określonych w punktach l - 6
niniejszego paragrafu oraz innych zadań określonych przez roczne i
wieloletnie programy działania, może podejmować działalność gospodarczą,
której przedmiot jest opisany według PKD następująco:
1)
16.29.Z produkcja pozostałych wyrobów z drewna, produkcja wyrobów z korka,
słomy i materiałów używanych do wyplatania,
2)
58.13.Z wydawanie gazet,
3)
43.31.Z tynkowanie,
4)
43.34.Z malowanie i szklenie,
5)
43.39.Z wykonywanie pozostałych robót budowlanych, wykończeniowych,
6)
68.20.Z wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub
dzierżawionymi,
7)
81.10.Z działalność pomocnicza związana z utrzymaniem porządku w
budynkach,
8)
70.22.Z pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności
gospodarczej i zarządzania,
9)
81.21.Z niewyspecjalizowane sprzątanie budynków i obiektów przemysłowych,
10) 87.90.Z
pozostała pomoc społeczna z zakwaterowaniem,
Stowarzyszenie nie działa w celu osiągania zysków a wszystkie przychody z
działalności gospodarczej są przeznaczane na charytatywną, statutową
działalność.
§ 7.
Szczegółowe cele i zadania
Stowarzyszenia określają roczne i wieloletnie programy działania
opracowywane przez prezesa i uchwalane przez Walne Zgromadzenie.
§ 8.
1.
Członkami Stowarzyszenia mogą być:
a) osoby
fizyczne mające obywatelstwo polskie, jako członkowie zwyczajni,
b) osoby
fizyczne i osoby prawne, bez względu na obywatelstwo i siedzibę, jako
członkowie wspierający,
c) osoby
fizyczne, bez względu na obywatelstwo - jako członkowie honorowi.
2. Ilekroć
dalej będzie mowa o członkostwie, to odnosić się to będzie do członków
zwyczajnych.
§ 9.
1.
Warunkiem przyjęcia na członka Stowarzyszenia jest:
a)
akceptacja zasad ideowo-programowych Stowarzyszenia,
b)
posiadania pełnej zdolności do czynności prawnych.
2. Decyzję
w sprawie przyjęcia na członka Stowarzyszenia, podejmuje zarząd w drodze
uchwały, po podpisaniu przez kandydata deklaracji członkowskiej oraz
uiszczeniu wpisowego w wysokości kwartalnej składki członkowskiej.
3. Zarząd
prowadzi rejestr członków.
§ 10.
1. Członek
Stowarzyszenia posiada prawo w szczególności do:
a)
uczestniczenia w posiedzeniach organów przedstawicielskich,
b)
wybierania i bycia wybieranym do władz Stowarzyszenia,
c)
korzystania z pomocy Stowarzyszenia w sprawach należących do jego zadań,
d)
występowania z wnioskami i zapytaniami do władz Stowarzyszenia,
e)
posługiwania się emblematem i legitymacją członkowską Stowarzyszenia,
f)
przeglądania, w siedzibie Stowarzyszenia, protokołów z posiedzeń Walnego
Zgromadzenia oraz Księgi Uchwał Zarządu.
2. Do
obowiązków członka Stowarzyszenia należy w szczególności:
a)
współdziałanie w realizacji celów i zadań Stowarzyszenia,
b)
przestrzegania Statutu oraz wydanych na jego podstawie regulaminów,
c)
terminowego płacenia składek członkowskich,
d) sumienne
wykonywanie uchwał władz Stowarzyszenia,
e)
realizowanie na co dzień i propagowanie idei trzeźwości.
§ 11.
1.
Warunkiem zostania członkiem wspierającym Stowarzyszenie jest świadczenie
stałej i bezinteresownej pomocy na jego rzecz.
2. Decyzję
w sprawie przyjęcia członka wspierającego podejmuje Zarząd, po podpisaniu
przez kandydata specjalnej deklaracji członkowskiej.
3. Członek
wspierający Stowarzyszenie posiada jedynie prawo do uczestniczenia, z głosem
doradczym, w posiedzeniach Walnego Zgromadzenia.
4.
Obowiązkiem członka wspierającego jest świadczenie pomocy na rzecz
Stowarzyszenia, do której zobowiązał się on w złożonej przez siebie
specjalnej deklaracji członkowskiej.
§ 12.
1.
Warunkiem uzyskania członkostwa honorowego Stowarzyszenia jest posiadanie
znaczących zasług na obszarze aktywności Stowarzyszenia.
2. Decyzję
w sprawie nadania członkostwa honorowego, podejmuje Zarząd Stowarzyszenia.
3. Członek
honorowy Stowarzyszenia posiada wszystkie prawa członka zwykłego, zaś w
zakresie obowiązków jest on zwolniony od płacenia składek członkowskich.
§ 13.
1. Utrata
członkostwa w Stowarzyszeniu następuje na skutek:
a)
wystąpienia ze Stowarzyszenia,
b)
skreślenia z listy członków Stowarzyszenia przez Zarząd,
c) śmierci
członka.
2. Członek
może zostać wykluczony ze Stowarzyszenia w razie:
a) rażącego
naruszenia Statutu lub regulaminów Stowarzyszenia,
b) rażącego
sprzeniewierzenia się idei, dla której zostało powołane Stowarzyszenie,
c) skazania
prawomocnym wyrokiem sądu karnego
3.
Wykluczenie ze Stowarzyszenia następuje, na wniosek prezesa, na mocy decyzji
Zarządu Stowarzyszenia.
4. Członek
może zostać skreślony z listy członków Stowarzyszenia w razie:
a) utraty
zdolności do czynności prawnych,
b) nie
uiszczenia składek członkowskich za okres co najmniej 6 miesięcy.
§ 14.
1. Zarząd
wydaje członkom legitymacje członkowskie oraz emblematy.
2. Wzór
legitymacji członkowskiej oraz emblematu przyjmuje Walne Zgromadzenie po
przeprowadzeniu przez Zarząd konkursu.
3.
Członkowie Stowarzyszenia są jednocześnie członkami właściwego oddziału
Stowarzyszenia, o ile taki działa w miejscu ich zamieszkania.
4. Członek
Stowarzyszenia należeć może tylko do jednego oddziału.
§ 15.
1. Za
naruszenie przepisów Statutu i regulaminów oraz utrudnianie realizacji
założeń ideowo-programowych Stowarzyszenia, członkowie mogą być ukarani:
a)
upomnieniem,
b) naganą,
c)
pozbawieniem czynnego lub biernego prawa wyborczego na okres do trzech lat,
d)
odwołaniem z zajmowanego stanowiska we władzach Stowarzyszenia,
e)
wykluczeniem ze Stowarzyszenia.
2. Za
naruszenia, o których mowa w ust. 1. członkowie wspierający oraz członkowie
honorowi mogą być jedynie pozbawieni członkostwa.
3. Kary na
członków Stowarzyszenia nakłada Zarząd.
4. Od
decyzji wykluczenia członkowi przysługuje prawo odwołania się do
najbliższego Walnego Zgromadzenia, które podejmie ostateczną decyzję.
Odwołanie należy złożyć do Zarządu Stowarzyszenia w terminie 30 dni od dnia
powiadomienia o wykluczeniu.
§ 16.
1. Władzami
Stowarzyszenia są następujące organy:
a) Walne
Zgromadzenie,
b) Zarząd,
c) Komisja
Rewizyjna.
2. Organy
Stowarzyszenia, z wyjątkiem Walnego Zgromadzenia, są wybieralne i mają
kadencyjny charakter.
3. Kadencja
organów Stowarzyszenia, o których mowa w ust. 2., trwa cztery lata i wygasa
z chwilą przyjęcia przez Walne Zgromadzenie sprawozdań z ich działalności.
§ 17.
1. Organy
kolegialne podejmują swoje decyzje w formie uchwał.
2. Jeśli
Statut nie stanowi inaczej, uchwały organów kolegialnych zapadają zwykłą
większością głosów, w obecności więcej niż połowy statutowo określonej
liczby ich członków.
3. W
przypadku równej liczby głosów, rozstrzyga głos przewodniczącego obrad
organu Stowarzyszenia.
§ 18.
1. Walne
Zgromadzenie jest najwyższą władzą Stowarzyszenia o charakterze
przedstawicielskim oraz o uprawnieniach stanowiących.
2. W Walnym
Zgromadzeniu biorą udział wszyscy członkowie zwyczajni i honorowi
Stowarzyszenia.
3. Zwykłe
lub nadzwyczajne Walne Zgromadzenie zwołuje prezes poprzez pisemne
powiadomienie wszystkich członków Stowarzyszenia, z co najmniej 30 dniowym
wyprzedzeniem.
4. Zwykłe
Walne Zgromadzenie, zwołuje prezes przynajmniej raz w ciągu roku.
5. W
przypadku nie zebrania się, wymaganej do ważności Walnego Zgromadzenia 50 %
+ 1 liczby członków Stowarzyszenia, prezes zwołuje go ponownie w drugim
terminie.
6. Na
ponownie zwołanym Walnym Zgromadzeniu, uchwały mogą zapadać w obecności
mniejszej niż połowa ogólnej liczby członków Stowarzyszenia.
7.
Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie, zwołuje prezes na pisemny wniosek Zarządu,
Komisji Rewizyjnej lub jednej piątej ogólnej liczby członków Stowarzyszenia,
w ciągu 30 dni od jego otrzymania.
8.
Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie może być zwołane w każdej sprawie, którą
wnioskodawca uzna za ważną dla Stowarzyszenia.
9. Wniosek
o którym mowa w ust. 7. powinien zawierać propozycję terminu, miejsca oraz
porządku obrad Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia.
§ 19.
1. Do zadań
Walnego Zgromadzenia należy w szczególności:
a)
przyjęcie sprawozdań ustępujących organów Stowarzyszenia z ich działalności,
b) wybór
członków do organów Stowarzyszenia na następną kadencję,
c)
uchwalanie rocznych i wieloletnich programów pracy Stowarzyszenia,
d)
uchwalanie rocznych planów finansowych i przyjmowanie sprawozdań z ich
wykonania,
e)
określenie wysokości składek członkowskich,
f)
rozstrzyganie odwołań od wyroków Sądu Koleżeńskiego,
g)
zatwierdzanie emblematu i legitymacji członkowskiej Stowarzyszenia,
h)
nadawanie i pozbawianie członkostwa honorowego Stowarzyszenia,
i)
podejmowanie uchwał w sprawie zmiany Statutu lub jego wykładni,
j)
podejmowanie uchwał w sprawie likwidacji lub połączenia Stowarzyszenia z
innym Stowarzyszeniem.
2. Walne
Zgromadzenie może zająć się każdą sprawą nie zastrzeżoną do właściwości
innych organów Stowarzyszenia oraz podjąć stosowne rozstrzygnięcia.
§ 20.
1. Zarząd
jest kolegialnym organem wykonawczym i zarządzającym Stowarzyszenia.
2. Zarząd
składa się od 3 (trzech) do 5 (pięciu) osób w tym:
a) prezesa
jako przewodniczącego Zarządu,
b)
sekretarza jako wiceprezesa,
c)
skarbnika,
d) jednego
lub dwóch członków Zarządu przy składzie 4 - ro lub 5 - cio osobowym.
3.
Członkami Zarządu nie mogą być członkowie Komisji Rewizyjnej oraz Sądu
Koleżeńskiego.
4. Członków
Zarządu powołuje oraz odwołuje Walne Zgromadzenie. Oprócz wskazanej w ust.
2. liczby członków Zarządu, Walne Zgromadzenie powołuje dodatkowych dwóch
członków na wypadek odwołania lub rezygnacji członka dotychczasowego.
5. Z tylko
ważnych powodów można zrezygnować z funkcji członka Zarządu w trakcie
kadencji. Do tego by rezygnacja była skuteczna wymagana jest zgoda
większości członków Zarządu.
6. W
przypadku odwołania członka Zarządu lub rezygnacji przez niego z pełnionej
funkcji, Zarząd powołuje członka dodatkowego.
§ 21.
1.
Podstawowym zadaniem Zarządu jest realizacja zadań Stowarzyszenia
wynikających ze Statutu oraz deklaracji i programów działania przyjętych
przez Walne Zgromadzenie.
2. Do zadań
Zarządu należy w szczególności:
a) ogólna
organizacja pracy Stowarzyszenia,
b)
udzielanie prezesowi i wskazanym osobom upoważnienia do dokonywania
czynności prawnych,
c)
sporządzanie i zatwierdzanie rocznych bilansów oraz rocznych sprawozdań
finansowych,
d)
opracowywanie projektów wieloletnich planów finansowych,
e)
sporządzanie sprawozdań ze swojej działalności,
f)
zatwierdzanie rocznych planów pracy Stowarzyszenia, przygotowywanych przez
prezesa,
g)
powoływanie oddziałów oraz zakładów Stowarzyszenia,
h)
opracowywanie i uchwalanie regulaminów powoływania, funkcjonowania i
likwidacji oddziałów i zakładów,
i)
zatwierdzanie regulaminów biura Stowarzyszenia,
j)
przeprowadzenie konkursu na emblemat i legitymację członkowską,
k)
opracowanie wzorów zwykłych i specjalnych deklaracji członkowskich.
3. Dla
ważności oświadczeń woli w zakresie nabywania praw i obowiązków oraz
udzielania pełnomocnictw i zaciągania zobowiązań majątkowych wymagane są
podpisy prezesa lub wiceprezesa Zarządu oraz skarbnika Stowarzyszenia bądź
osób upoważnionych przez Zarząd Stowarzyszenia.
§ 22.
1. Zarząd
podejmuje decyzje na posiedzeniach zwykłych i nadzwyczajnych.
2.
Posiedzenia zwykłe Zarządu zwołuje prezes w odstępach nie dłuższych niż
jeden miesiąc.
3. Prezes
zwołuje posiedzenia nadzwyczajne na pisemny wniosek co najmniej trzech
członków Zarządu lub Komisji Rewizyjnej.
4.
Zwoływanie posiedzeń Zarządu dokonuje się przez osobiste powiadomienie
wszystkich jego członków, co najmniej z 7 dniowym wyprzedzeniem.
5. Wszelkie
uchwały Zarządu wpisuje jego sekretarz do prowadzonej przez siebie Księgi
Uchwał.
6. W
posiedzeniach Zarządu mogą uczestniczyć członkowie Stowarzyszenia za zgodą
Zarządu.
§ 23.
1. Prezes
jest przewodniczącym Zarządu Stowarzyszenia uprawnionym do jego
reprezentowania na zewnątrz.
2.
Podstawowym zadaniem prezesa jest organizowanie bieżącej działalności
Stowarzyszenia oraz kierowanie nią pomiędzy posiedzeniami Walnego
Zgromadzenia.
a)
dokonywanie czynności prawnych i faktycznych niezbędnych do funkcjonowania
Stowarzyszenia, wraz ze skarbnikiem,
b)
koordynacja opracowania i realizacji rocznych i wieloletnich planów pracy
Stowarzyszenia,
c)
zatrudnianie pracowników na umowę o pracę lub umowy cywilno-prawne o
świadczeniu usług,
d)
sporządzanie sprawozdania ze swojej działalności,
e)
nadzorowanie pracy biura Stowarzyszenia,
f)
opracowanie regulaminu biura Stowarzyszenia,
g)
nadzorowanie działalności gospodarczej Stowarzyszenia.
4. Prezes
nie może dokonywać czynności prawnych rodzących dla Stowarzyszenia
zobowiązania finansowe przekraczające wartość określoną w uchwale Zarządu
Stowarzyszenia.
§ 24.
1. Prezesa
powołuje i odwołuje wyłącznie Zarząd Stowarzyszenia.
2. Prezes
może zrezygnować z pełnienia swojej funkcji w trakcie kadencji, tylko z
ważnych powodów oraz za zgodą Zarządu Stowarzyszenia wyrażonego w specjalnej
uchwale.
Zarząd
Stowarzyszenia, po wyrażeniu zgody na rezygnację przez dotychczasowego
prezesa, wybiera na tym samym posiedzeniu nowego prezesa.
§ 25.
1. Komisja
Rewizyjna jest trzyosobowym organem kontrolnym, powoływanym przez Walne
Zgromadzenie, spośród osób nie będących członkami innych organów
Stowarzyszenia.
2. Zadaniem
Komisji Rewizyjnej jest prowadzenie merytorycznej i formalnej kontroli
działalności finansowej Stowarzyszenia i jego oddziałów.
3. Komisja
Rewizyjna bada również:
a)
przestrzeganie Statutu oraz wydanych na jego podstawie regulaminów,
b)
realizację rocznych i wieloletnich programów działania,
c)
poprawność prowadzenia całej dokumentacji Stowarzyszenia i jego oddziałów.
4. Pierwsze
posiedzenie nowowybranej Komisji Rewizyjnej zwołuje prezes w ciągu 14 dni od
jej powołania.
5. Na
pierwszym swym posiedzeniu członkowie Komisji Rewizyjnej wybierają ze swego
grona przewodniczącego oraz przyjmują program i regulamin pracy.
6.
Posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbywają się co najmniej dwa razy w ciągu
roku, a zwoływane są przez przewodniczącego.
7. Dla
wykonania swych zadań, poszczególni członkowie Komisji Rewizyjnej mają
dostęp, w każdym czasie, do wszystkich dokumentów Stowarzyszenia i jego
oddziałów.
8. Komisja
Rewizyjna składa Walnemu Zgromadzeniu sprawozdanie ze swojej działalności.
9. W
przypadku stwierdzenia poważnych nieprawidłowości lub nadużyć finansowych,
Komisja Rewizyjna występuje do prezesa z wnioskiem o zwołanie Nadzwyczajnego
Walnego Zgromadzenia.
10. W sytuacji
o której mowa w ust. 9., prezes zwołuje najpóźniej w ciągu 30 dni
Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie.
11.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej ma prawo uczestnictwa w posiedzeniach
Zarządu z głosem doradczym.
§ 26.
1. Oddział
jest terenową jednostką organizacyjną Stowarzyszenia.
2. Oddział
terenowy Stowarzyszenia występuje pod nazwą Stowarzyszenia z dodaniem
miejscowości, w której znajduje się siedziba oddziału.
3.
Obowiązkiem oddziału jest posługiwanie się jednolitym emblematem
Stowarzyszenia oraz wspólną legitymacją członkowską.
§ 27.
1. Oddziały
terenowe Stowarzyszenia tworzy i likwiduje Zarząd Stowarzyszenia podejmując
w tej sprawie uchwałę.
2. Zarząd
podejmuje uchwałę o utworzeniu oddziału na podstawie pisemnego wniosku co
najmniej 15 członków założycieli oddziału.
3. Organami
obligatoryjnymi oddziału Stowarzyszenia są:
a) zebranie
członków,
b) zarząd
oddziału,
c)
dyrektor.
4. Do
organizacji i funkcjonowania organów oddziału stosuje się odpowiednio
postanowienia Statutu o organizacji i funkcjonowaniu organów Stowarzyszenia.
§ 28.
1. Majątek
Stowarzyszenia obejmuje ruchomości, nieruchomości, fundusze oraz prawa
niematerialne, otrzymane lub nabyte na własność lub do korzystania.
2. Majątek
Stowarzyszenia pochodzi z:
a)
okresowych i jednorazowych składek członkowskich,
b) własnej
działalności gospodarczej,
c) dochodów
z majątku Stowarzyszenia,
d)
darowizn, spadków i zapisów,
e)
subwencji i dotacji,
f)
zbiórek publicznych,
g) środków
zasądzanych przez sądy z tytułu nawiązek i na cele społeczne.
3. W
przypadku powołania Stowarzyszenia do dziedziczenia, Zarząd Stowarzyszenia
lub odpowiedni Zarząd Oddziału, składa oświadczenie o przyjęciu spadku z
dobrodziejstwem inwentarza.
4.
Oświadczenie o którym mowa w ust. 3., składane jest tylko wówczas , gdy stan
czynny spadku znacznie przewyższa długi spadkowe.
§ 29.
1. Dla
prowadzenia przez Stowarzyszenie działalności gospodarczej Zarząd
Stowarzyszenia lub Zarząd Oddziału tworzy zakłady i powołuje ich
kierowników.
2. Wpływy z
działalności gospodarczej mogą być przeznaczone tylko na realizację zadań
statutowych Stowarzyszenia.
3. Oddział
realizuje statutowe cele Stowarzyszenia również poprzez prowadzenie
działalności gospodarczej.
§ 30.
1.
Rozwiązanie Stowarzyszenia, połączenie Stowarzyszenia z innym
stowarzyszeniem oraz zmiana statutu, wymagają uchwały Walnego Zgromadzenia.
§ 31.
1.
Rozwiązanie Stowarzyszenia następuje w przypadku całkowitej jego
niezdolności do dalszego działania.
2. Uchwała
Walnego Zgromadzenia w sprawie rozwiązania Stowarzyszenia określa:
a)
przeznaczenie majątku Stowarzyszenia,
b) skład
Komisji Likwidacyjnej,
c)
podstawowe zasady likwidacji.
§ 32.
1.
Stowarzyszenie może łączyć się z innymi stowarzyszeniami lub wchodzić w
związki stowarzyszeń.
2.
Połączenie się Stowarzyszenia z innymi stowarzyszeniami nie jest możliwe,
jeśli miałoby to spowodować zmianę jego podstawowego celu.
§ 33.
1. Zmiana
statutu Stowarzyszenia nie może dotyczyć jego podstawowego celu.
Organem
uprawnionym do dokonywania wykładni statutu jest Walne Zgromadzenie, które
podejmuje w tej sprawie uchwałę na wniosek zainteresowanych organów lub z
własnej inicjatywy.
|